Trolejbus - pohyblivá dřevěná hračka
Výrobce: | SOLY.cz |
---|---|
Kód: | F4 |
Dostupnost: | Skladem |
Objemová sleva | |
---|---|
Od 2 Ks: | 729.00 Kč |
Vaše cena bez DPH: | 619.01 Kč |
---|---|
Vaše CENA s DPH: | 749.00 Kč |
Dřevěný trolejbus městké hromadné dopravy
Trolejbusy, hračky pro děti
Trolejbusy vznikly v roce 1882 jako autobus s elektrickou trakcí, návrháři se snažili vymyslet kompromis mezi oběma koncepcemi. Trolejbusová MHD doprava byla v největším rozkvětu v polovině 20. století, po několika desetiletích útlumu prochází od konce 20. století mírnou renesancí.
Dřevěný trolejbus je yroben z odolného a tvrdého bukového dřeva. Povrch je pouze povoskován a vyleštěn. Použitá spojovací lepidla garantují vysokou pevnost spojovaných dílů. Pohyblivé části hračky jsou sympatické dětem. Ekologická hračka/model se všemi certifikáty bezpečnosti. Hračka přečká věky a bude navždy vzpomínkou dětem i rodičům na nejlepší část života. rozměr 290 x 85 x 95 mm. Věnování se objednává extra odkazem pod ikonkou VLOŽIT DO KOŠÍKU dle počtu znaků.
Výroba trolejbusů v Česku
První československé trolejbusy se začay vyrábět v r. 1936 firmami Praga, Škoda a Tatra. Po druhé světové válce pokračovaly v produkce pouze podniky Škoda a Tatra, po vyhodnocení porovnávacích zkoušek v roce 1959 byla výroba trolejbusů v Tatře ukončena. O rok později byla výroba škodováckých trolejbusů přesunuta do Ostrova, kde vznikl podnik Škoda Ostrov. Ten fungoval do roku 2004, již o rok dříve byl v plzeňské firmě Škoda Electric představen nový trolejbus, jehož produkce navázala na ukončení výroby v Ostrově.
Od roku 2002 vyráběl trolejbusy také Dopravní podnik Ostrava, jehož část se v roce 2011 přetransformovala do dceřiné společnosti Ekova Electric. V portfoliu tohoto výrobce jsou trolejbusy Solaris Trollino, na konci prvního desetiletí 21. století zkompletoval i prototypy trolejbusů SOR.
Nejpočetnějším českým trolejbusem je Škoda 9Tr, která byla vyrobena v počtu téměř 7500 vozů mezi lety 1961 a 1982 a která byla také v hojném počtu exportována především do Sovětského svazu. Ve výrobním programu Tatry dosáhl největšího počtu vůz Tatra T 400 (téměř 200 vozů z let 1948–1955). Praga vyrobila pouze model Praga TOT.
(POZOR - možno přikoupit osobní věnování - ručně vybroušené a vypálené na hračce, najdete viz níže v "Příbuzných položkách")
Příbuzné položky











